www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית






שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

קרונאט מאפה קוראסון ודונאט - Cronut

דומיניק אנסל הוא שף קונדיטור ניו יורקי ממוצא צרפתי, שהחל לאפות בגיל 16. כשפתח בית מאפה בניו יורק חיפש יתרון אסטרטגי למשוך לקוחות. ה"קרונאט" – מאפה מבצק קוראסון צרפתי בסגנון ובזיגוג דונאט אמריקני שפיתח, הפך ללהיט עולמי ועשרות לקוחות עומדים בתור מדי יום לרוכשו.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

מעל 500 מיליון דונאטס (סופגנייה בסגנון אמריקאי) נמכרות מדי שנה בארה"ב. למרות שמקורותיו של המאכל לוטים בערפל, הוא נחשב למוצר אמריקאי קלאסי שלא השתנה מעל 200 שנה. לפי "הניו יורק טיימס" הקרואסון נוסד בבודפשט ב-1686 (או בווינה ב-1683), "כדי לחגוג את תבוסתם של הטורקים".

דומיניק אנסל הוא שף ניו-יורקי מפורסם שהחל לעבוד במאפייה במולדתו צרפת כבר בגיל 16. מבחינתו מאפים הם לא רק עבודה, אלא ייעוד חייו. אמא היתה בשלנית גרועה, והוא נאלץ ללמוד לבשל בעיקר כדי ללמוד להאכיל את עצמו, בעודו עובד בין 14 ל-18 שעות ביממה.


הדונאט האמריקני והקוראסון הצרפתי האוורירי - מהמאפים האהובים בעולם

בשנת 2011 דומיניק פותח בית מאפה בניו-יורק. מאז שהחל לעבוד במטבח חולם דומיניק על מקום משלו בו יוכל לממש את רצונותיו והחזון הקולינרי שלו. הוא בוחר בקפדנות את צוות המקום, בייחוד את קאריס לוג, שפית מאפים. "אנו צוות של חמישה שכל הזמן חושבים על רעיונות חדשים, מוצרים חדשים, מגמות חדשות וטכנולוגיות חדשות כדי שנוכל לשלב מוצרים חדשניים בבית המאפה".

בית המאפה מקבל תגובות חיוביות בפתיחה והלקוחות מגיעים, אך כדי לשמר את תנועת הלקוחות דומיניק מבין שעליו למכור מאפה מיוחד שישמור על הייחוד של המקום.
באחת הישיבות עולה ההצעה להכין דונאט, ודומיניק חושב שזה רעיון נחמד, אבל אין לו מסורת מבית אמא של אכילת דונאט, והוא חושב איך אפשר לעשות משהו מיוחד ומעניין.


השף קונדיטורית קאריס לוג, שף קונדיטור דומיניק אנסל

הרעיון הגדול
לאחר מחשבות רבות דומיניק מחליט ליצור מאפה שישלב את הדונאט האמריקני (Doughnut) עם הקוראסון הצרפתי (Croissant). "ראיתי פוטנציאל בטעמים, במרקמים. השילוב נראה לי מוצלח". אנשים אוהבים קוראסון ואוהבים דונאט, אז למה לא לשלב אותם יחד?

דומיניק רוצה להביא את אמנות הבצק האוורירי המקופל בשכבות חמאה של הקוראסון לדונאט. המאפה שהוא מפתח עשוי בצק קרואסון ומעוצב בצורת דונאט. המאפה מותפח, מטוגן בשמן עמוק, מגולגל בסוכר ומצופה בזיגוג סוכר (Icing). המאפה עשוי מבצק דומה לקרואסון - רק משוכלל יותר. לאחר שהבצק התפתח מטגנים אותו בשמן ענבים בטמפרטורה מאוד מדויקת.

דומיניק עובד על מתכון שיצליח לשלב את הטוב שבשני המאפים, והכל נלקח בחשבון. האתגר העיקרי הוא להפוך את המאפה, Cronut – הלחם של המילים קוראסון ודונאט – לאוורירי ומיוחד. לאחר 90 יום של ניסויים בעשרה מתכונים שונים דומיניק מחליט לקיים אירוע השקה מצומצם בו יתקיימו טעימות של הקרונאט.

דומיניק החליט להכין ביום הבא 25 מאפי קרונאט ולהחל לשלב את המוצר בהדרגה בבית המאפה. אבל נכונה לו הפתעה. ההשקה נקבעה ל- 10 במאי 2013, כמה ימים לפני "יום האם".


קרונאט של אנסל - בצק קוראסון שמטוגן בשמן ענבים, מותפח ומצופה בזיגוג

בלוגר ניו יורקי, יו מארווין, הגיע ביום ההשקה וכתב על הקרונאט בבלוג Grub Street, בלוג המזון של "ניו יורק מגזין". כשהוא רואה את כמות הצפיות והתגובות שקיבל המאמר, הוא ניגש לדומיניק כדי ליידע אותו שהפוסט הופך לוויראלי. דומיניק שאל "מה זה אומר? מה המשמעות של זה", והבלוגר השיב לו שעליו להתכונן ולהכין הרבה יותר מ- 25 יחידות ליום המחרת.

נקודת המפנה
ביום המחרת מעל 50 אנשים ממתינים בתור, ויום לאחר מכן מעל 100 אנשים כבר מחכים בתור טרם פתיחת בית המאפה. הרעיון כובש את דימיון הקהל. מבקרי מזון, אמצעי תקשורות, הציבור, כולם משתגעים אחר הקרונאט. וכל התוכניות המובילות החל מ"בוקר טוב אמריקה" ועד לתוכנית של ג'ימי פאלון מציגים את המוצר.


הפוסט שהעלה הבלוגר יו מארווין על השקת הקרונאט הפך לוויראלי

בעקבות ההצלחה המיידית דומיניק מקבל הצעות רבות למסחר את הקרונאט. אך דומיניק לא מעוניין לעשות אקזיט או להפוך את הקרונאט לייצור סדרתי. לא הייתי מרוצה אם הייתי עובד במפעל ומייצר אלפי קרונאט בכל יום, לכל העולם. דומיניק היה הופך למילארדר אם היה ממחסר את הקרונאט, אבל זה לא מי שהוא ולא מה שהוא רוצה להיות.

דומיניק שומר על קשר עם מעריצי המאפה דרך חשבון הטוויטר שלו. הוא ממליץ לאכול את המאפה בתוך 6 שעות מהרכישה, ואם נאלצתם לחלוק אותו עם מישהו, לחתוך בסכין משונן כדי לשמור על מבנה שכבות הבצק.


ג'ימי פאלון מארח את השחקנית אמה הארט שהביא קרונאט לראיון

מאפיית דומיניק אנסל רשם על המאפה סימן רשום בתוך 9 ימים מיום ההשקה. מדי חודש הוא משיק קרונאט בטעם אחד בלבד. קרונאט ההשקה היה וניל ורדים. בשל ההצלחה האדירה המכירה מוגבלת לשני מאפים ללקוח שעומד בתור, אך ניתן להזמין – חודשים מראש – עד 50 מאפים. מגזין Time הכתיר את הקרונאט כאחד מ- 25 ההמצאות הטובות ביותר של שנת 2013.

הצלחה
מעל 35,000 איש עומדים בתור בבית המאפה בכל שנה, מאז שנת 2013.




www.SamsProjects.co.il