www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית





שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

פלא-גריל חשמלי - The George Foreman Grill

מייקל בוהם הוא מהנדס אמריקאי שפיתח מוצר מעולה ומוצא את הפרזנטור המושלם. לאחר הצלחה אדירה במכירות, שנייה רק למכשיר הטלוויזיה, הוא מגלה ש"נושל" מהצלחת המוצר - שמקושר כעת בציבור לפרזנטור. אך הוא מרוצה מההצלחה ומאמין שתחושת הבטן היא המנבא הטוב ביותר.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

אחד ממוצרי החשמל הביתיים המוצלחים אי פעם הפך לפופולארי בזכות מתאגרף אמריקני, ומאז השקתו בשנת 1994, מעל 100 מיליון יחידות נמכרו, והמוצר הגיע למקום השני ברשימת מוצרי החשמל הביתיים, שני רק למכשיר הטלוויזיה. אבל ממציא המוצר נותר בעלטה, וה- יַצְגָן (פרזנטור) הוא שזכה בכל התהילה, והכסף.

בשנת 1990 החל מייקל בוהם לעבוד בחברת אלקטרוניקה במטרה למצוא את הדבר הגדול הבא בתחום מוצרי החשמל הביתיים. לקוחות החברה היו מותגים מוכרים מאוד בתחום, והמטרה היא לייצר מוצרי חשמל למטבח שיעוררו את הצורך ברכישה בצד הלקוח. "אף אחד לא יודע באמת מה יהיה הדבר הגדול הבא. אתה יוצר משהו שלא היה קיים קודם".


מייקל בוהם, ממציא ה"פלא-גריל" חשמלי שנודע כגריל ג'ורג' פורמן

המוצר הראשון שמייקל מתכנן הוא מכשיר אידוי חשמלי, בשם The Steam Grill. חברת Hamilton-Beach רכשה את הזכויות למוצר ותכננה קמפיין טלוויזיוני. מולי, בתו של מייקל, זוכרת שאביה היה מאוד מאוכזב כשהחברה החליטה בעצמה מי יהיה הפרזנטור של המוצר: "אבי מאוד התאכזב כשהוא גילה שלא התחשבו בדעתו בנוגע לזהות הפרזנטור למוצר".

החברה בחרה בשף מלוס-אנג'לס, שאמנם היה מוכר בלוס-אנג'לס, אך לא בשום מקום אחר. המכירות צוללות, והקמפיין השיווקי נכשל. מייקל למד לקח חשוב – חברה חייבת למצוא את הידוען המתאים למוצר.

כדי להצליח יותר בפיתוח המוצר הבא, מייקל יוצא ומשוחח עם לקוחות בחנויות מכשירי חשמל – הוא מברר מה חשוב להם, מה הם מחפשים, מה הם אוהבים, ומה הם לא אוהבים. בתו בריידי זוכרת שאביה היה שואל "למה אתם קונים את זה? מה הייתם רוצים שזה יעשה, וזה לא עושה? מה הייתם רוצים שזה יעשה באופן אחר?"

תחילת שנות ה- 90' התאפיינו בדיאטות דלות קלוריות, קלטות ווידאו לכושר בבית והתמעטות הזמן הפנוי. אנשים החלו לדרוש מזון בריא ומלא טעם שניתן להכין באופן מהיר וקל.

הרעיון הגדול
מייקל חושב איך לייצר מוצר שיתמוך בדרישת הלקוחות להכנה מהירה של אוכל בריא ועולה על רעיון – מתקן גריל חשמלי שבו הפלטה התחתונה נטויה ב- 20 מעלות, וכך השומן נוזל החוצה מהמוצר. מייקל בטוח שכיוון שקל להבין ולראות את יתרונות המוצר – השומן פשוט ניגר החוצה ולמטה מול עיני הלקוח, שנשאר עם מוצר טעים ובריא יותר - זה גם מלהיב וגם טעים.


הפלטה התחתונה נטויה בזווית 20 מעלות והשומן ניגר החוצה, והאוכל בריא יותר

כעת משיש לו מוצר מנצח, מייקל מתכנן את ארבעת המרכיבים האחרים החשובים בהצלחה של החדרת מוצר חשמלי ביתי לשוק – עלות, נוחות, פשטות ו-גודל.

"רציתי שהמוצר יהיה בקווים נקיים, פשוט מאוד, ללא שום מתגים, כפתורים או חיישנים. רציתי מוצר פשוט שכל אחד יכול להשתמש בו. פשוט חבר לחשמל – תקבל אוכל בריא בזמן קצר מאוד". השם שמייקל נותן למכשיר הוא The Short Order Grill.

נקודת השפל
בסתיו 1994 המוצר מוכן, ומייקל יוצא לשווק את המוצר בקרב חברות מוצרי החשמל הביתיים. הוא פונה ל- 13 חברות, אך אף אחת מהן לא מאמצת את המוצר. הוא שומע תירוצים שונים: המכשיר ייפול מהדלפק, השומן ינזל על השטיח, האוכל ייפול על השולחן...

נקודת השפל
מייקל מנסה להבין מדוע החברות מתמקדות בהיבטים השליליים של המוצר, ולא בהיבטים החיוביים. הוא פונה שוב לכל אחת מהחברות שדחו אותו, ובסופו של דבר מקבל הזדמנות חוזרת בחברת Salton. החברה ידועה בקמפיינים מוצלחים מאוד בטלוויזיה, ויש להם מגוון מוצרים מוצלחים. הם אומרים לו שאם ימצא את הפרזנטור הנכון, יש על מה לדבר. מייקל חש הקלה ופונה למסע חדש לגמרי.

מייקל חושב על ידוענים שפרסמו מוצרים שלא היו מקושרים ישירות לתחום, כגון הקווטרבק ג'ו ניימת' שהביא סגנון ו"שואו" למשחק הפוטבול ופרסם את מותג כורסאת הנוחות LazyBoy.

פרופ' נורה ריפון, מומחית במיתוג ובהתנהגות צרכנים, מסבירה את החשיבות של בחירת פרזנטור נכון: הלקוחות צריכים לזהות את הפרזנטור, ולהאמין שהמוצר אכן משתלב היטב בסגנון החיים שלו. הפרזנטור אינו דוגמן, ותחום עיסוקו שונה משל המוצר שאותו הוא מקדם. אורח החיים שלו הוא שתומך במוצר, וכך הציבור מאמין שאכן המותג נתמך בדמות היצגן".

לאחר שחפר רבות, מייקל משוכנע שמצא את הפרזנטור הנכון – המתאגרף האמריקני ג'ורג' פורמן. "ג'ורג' קפץ לי לראש כי הוא היה משוגע על המבורגרים, הילדים שלו משוגעים על המבורגרים, ובאותה העת הוא השתתף בפרסומת למותג לאגזוזי רכב".

כשמייקל מספר לבתו בריידי, היא מופתעת ולא רואה את ההקשר – הוא אמנם מתאגרף מפורסם, אך אינו שף או מקושר לתחום האוכל, ולא הדמות הראשונה שקופצת לראש כשחושבים על מכשיר חשמלי קטן למטבח. הוא משיב לה שג'ורג' פורמן ידוע בכך שהוא אוכל המבורגר לפני כל קרב אגרוף, וכן שהוא ידוע כמי שאוהב לאכול הרבה וגם ילדיו מפורסמים בכך.

לדברי מייקל, "מבחינה פרסומית גרידא, זה לא נראה הגיוני. אך מבחינה שיווקית זה היה הדבר הנכון. זה לא מתאגרף שמפרסם מכשיר חשמלי. זה בחור שאוהב לאכול המבורגרים ומצא דרך להכין המבורגרים, ומשתף את הלקוחות בזה". פורמן לא רזה אך הוא בריא ובנוי היטב, והמשיך לשמור על כושר. הוא ייצג כל צרכן שאולי נלחם במשקל שלו, וחיפש משהו קל ובריא לאכול.


ג'ורג' פורמן אינו דוגמן. תפקידו לשכנע את הצרכן שהמוצר משתלב היטב בסגנון חייו

מייקל פונה לסוכנו של פורמן ושואל אם הם מוכנים שפורמן יקדם מוצר נוסף. הסוכן מבקש ממייקל שישלח את אב הטיפוס של המוצר. חודשים עוברים ומייקל לא מקבל שום תשובה. המכשיר היה מאופסן איפשהו חודשים בביתו, עד שאשתו שלפה את המכשיר והכינה בו המבורגר. פורמן מתלהב ומוכן לייצג את המוצר.

גם Salton מסכימים ונדמה שכולם מבינים את הערך המוסף של פורמן כפרזנטור של המוצר. פורמן מופיע בתוכניות פופולאריות וגם בפרסומת שהפכה אייקונית של המוצר בטלוויזיה.

בשנת 1995 המוצר מושק בשם George Forman Lean Mean Fat reducing Grilling Machine, שמתקשרת עם הכינוי המקצועי של פורמן בעולם האגרוף. הכל מתחבר נהדר והפרסומות עושות עבודה נהדרת. מייקל מרוצה שהפרסומות מראות את הכאריזמה והאישיות של פורמן, והוא היה מעולה, כיוון שהצרכנים התחברו אליו והוא נגיש וחברותי. החברה בונה מפעל ענקי כדי לעמוד בביקוש למוצר.

אך במרכז כל ההצלחה הזו, מייקל מגלה שלעתים צריך להיזהר ממה שאתה מבקש. להצלחה יש פנים רבות, וכל אחד רואה פן אחר. לפתע Salton בנו צוות חדש למוצר, וצוותו של מייקל הוזז הצידה. Salton החלו לשווק קו מוצרים חדש תחת המותג "ג'ורג' פורמן" שהיה שונה מהחזון של מייקל.


ג'ורג' פורמן אצל ג'יי לנו. הכאריזמה והאישיות הנגישה של פורמן שכנעו את הצרכן

וככל שהמוצר הופך למצליח יותר, כך הוא מקושר יותר במחשבות הצרכנים כהמצאה של ג'ורג' פורמן, ואף אחד לא מנסה לספר לצרכנים אחרת. מייקל עתה במצב מוזר, משום שכאשר הוא מנסה לשווק מוצרים חדשים, הוא מספר שהוא הממציא של ה"פלא-גריל", אך לא מאמינים לו, עד שנאלץ להסתובב עם מסמכי הפטנט שרשם כדי להוכיח את צדקתו.

ובזמן שהמוצר עשה מיליונים פורמן הרוויח כ- 4.5 מיליון דולר לחודש, ומייקל מקבל פחות מכך. פורמן הרוויח יותר מהמוצר יותר מאשר בכל קריירת האגרוף שלו.

הצלחה
למרות זאת, מייקל מאוד מרוצה מהמוצר שפיתח. מעל 450 מיליון מכשירים נמכרו, וזה המוצר החשמלי הביתי הנמכר ביותר לאחר הטלוויזיה. הלקח של מייקל הוא ש"אם תאמין לתחושת הבטן שלך ולא תהרהר יותר מדי, ההצלחה תגיע".

מכירות במעל ל- 2 מיליארד דולר.






www.SamsProjects.co.il