www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית





שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

TRX Total Resistance eXercise - רצועת אימון

זהו סיפורו של רנדי הטריק, לוחם ביחידת "אריות הים" (Navy Seals), שהמציא מכשור אימון בזמן שהיה מוצב במשימה מחוץ לגבולות ארצות הברית. המכשיר הפך לנפוץ בקרב מתאמנים בכל העולם בזכות היותו וורסטילי, קומפקטי ונייד. Mater artium necessitas.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

הבעיה
בזמן ששהה בדרום מזרח אסיה היחידה השתכנה היחידה בתוך מחסן קטן. קשה מאוד לשמור על כושר קרבי בתוך חדר קטן, כיוון שלא ניתן לצאת החוצה – כולם יזהו מיד גבר לבן גדול בסביבה אתנית שונה. לוחמי אריות הים חייבים לשמור על כושר מעולה, ובייחוד בקבוצות שרירים שייחודיות לסוג הפעילות של היחידה: "חיפשתי פתרון לאמן את שרירי הידיים, כיוון שהמון מהפעילות ביחידה כוללת טיפוס על סולמות בזמן שמשתלטים על ספינה, כאשר אתה סוחב בין 40 ל- 50 ק"ג על הגב". לדברי רנדי, ההמצאה הזו נולדה מתוך צורך טהור שהיה לו.

סטיב גיבנר, מאמן הכושר של רנדי ביחידה, מסביר על האתגר: "צריך מסת שריר רצינית כדי לטפס על סולם באורך כ- 20 מטר עם כל הציוד הכבד על הגב, כאשר הרוח מאיימת להעיף אותך לכל עבר. שמירה על כושר מסוג כזה היא משימה לא פשוטה, כאשר אתה עשוי להימצא בחדר סגור במשך כמה שבועות".


טיפוס על חבל בהשתלטות יחידת אריות ים על כלי שיט

הרעיון
יום אחד רנדי מגלה בתיק שלו ציוד שעשוי לעזור: הוא במקרה השאיר בתיק את חגורת הג'יוג'יטסו שלו. רנדי חושב לעצמו "אולי אני אוכל לעגן את החגורה, ואז להישען לאחור ולהניף את עצמי קדימה ואחורה באמצעות שימוש במשקל הגוף". הוא יצר קשר בקצה הרצועה, הניח את הרצועה על החלק העליון של הדלת כשהקשר מעבר לדלת, סגר את הדלת, והחל להניף את עצמו לכיוון הדלת וממנה באמצעות אחיזה ברצועה. ואז רנדי מבין שאם היו לו שתי רצועות כאלו, הוא יכול ממש לדמות את הטיפוס באמצעות כוח הידיים.


רנדי עם חגורת הג'יוג'יטסו שלו

רנדי מסתובב ומוצא רצועות שנגזרו ממצנחים שהוצאו משימוש. אחד מהכישורים שכל לוחם באריות הים חייב לדעת הוא תפירה, כיוון שהיחידה מקבלת ציוד תקני שמונפק ליחידות הצבא כגון המארינס, ואז על הלוחם להתאים את הציוד לעצמו. עכשיו רנדי יכול לאמן את שרירי החזה, השחמות והזרועות בקלות יחסית בתוך מרחב קטן. רנדי יצר מכשיר המשתמש בכוח ההתנגדות של הגוף כדי לאמן מגוון רחב של שרירים. ככל שמרכז הכובד של המתאמן רחוק מנקודת העיגון, הכוח הנדרש להפעיל גבוה יותר.

לאחר שרנדי הכין גם שתי רתמות פשוטות לרגליים, כמות התרגילים האפשריים גדלה משמעותית. היתרון של מכשיר האימון של רנדי הוא שהינו נייד, קל משקל, וניתן להתאמן איתו בכל מקום שבו ניתן למצוא נקודות עיגון כלשהן. חבריו של רנדי לא התעלמו מהמכשור שלו, וביקשו ממנו שידגים להם "כיצד זה עובד ואיך ניתן להתאמן עם זה". האימון היה מתיש גברים חסונים שקשה מאוד להתיש באימון רגיל, והם החלו לבקש ממנו שיכין גם להם ערכות אימון כאלו.


שימוש בהתנגדות הגוף באמצעות רצועות TRX

לאחר 14 שנים בשטח רנדי קודם לתפקיד מנהלתי, והחליט לעזוב את היחידה, כיוון שתמיד שאף להיות רק לוחם. אשתו של רנדי היתה בהיריון והוא רצה להיות קרוב אליה, גם מכיוון שרבים מיחידתו ראו את הילדים שלהם לעתים די רחוקות. רנדי מתקבל לתוכנית התואר השני במנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד, בה החל ללמוד בסתיו 2005.

רנדי מספר שהיה מוקף בכלכלנים, אנשי פיננסים ויועצים שהגיעו מחברות ייעוץ ובנקי השקעות מובילים בעולם. כדי להתמודד עם הלחץ בלימודים, רנדי מתאמן בחדר הכושר. הוא היה לוקח עימו את הרצועות, מעגן אותן על מתקן כלשהו, ומתאמן. בכל כמה ימים היה ניגש לרנדי מאמן כושר ואומר לו "מה לעזאזל המכשור הזה עושה?" ולאחר שרנדי היה מסביר הם היו מבקשים להתנסות בזה. ועכשיו רנדי החל לחשוב – אולי יש פה הזדמנות עסקית?

בתום שנת הלימודים הראשונה רנדי מתחיל לבחון את ההיבטים העסקיים של הרעיון שלו. הוא רכש מכונת תפירה בת חמישים שנה תמורת 39 דולר והחל לתפור אבי טיפוס. רנדי הבין שהוא חייב ליצור מוצר שניתן לייצר בכמויות גדולות ומבוסס על פריטי מדף קיימים שניתן לרכוש בחנות מוצרי בניה או באינטרנט. במהלך הקיץ הוא תפר כ- 40 אבי טיפוס, והפך את השנה השנייה בסטנפורד לאינקובטור לסטארט אפ שלו – הרי בכל הקורסים שלקח לימדו אותו את ההיבטים המגוונים של הקמת עסק חדש, ורנדי ניצל את הזמן כדי לפתור בעיות עסקיות שעימן התמודד, וחבריו לכיתה היו "שפני הניסוי" בשימוש במכשיר.

בסוף השנה השנייה לרנדי יש אבטיפוס שמתאים להפצה בשוק, והוא פונה לחברו מהתיכון דון דופור, מעצב גרפי: "רנדי ביקש ממני להצטרף אליו. הוא אמר שהוא לא יכול לשלם לי כלום כרגע, אז אני הפכתי להיות שותף".

לבצע את המכירה
רנדי ודון בחנו אסטרטגיות שיווק, והם בחרו להתמקד בפלח שוק של נוסעים עסקיים שמטיילים רבות בעולם. רנדי החל לשווק את המוצר שלו בחנויות המתמחות בציוד לנוסעים עסקיים ולציוד ספורט ייחודי. לאחר שעתיים של הסברים בעל החנות היה מוכן לרכוש שתי יחידות, ורנדי הבין שיהיה קשה להשיג צמיחה גבוהה בדרך הזו. רנדי ודון מבינים שהם ביצעו טעות חמורה באסטרטגיית השיווק שלהם.

נקודת המפנה
למזלו, מישהו הסב את תשומת ליבו לתערוכה מקצועית בתחום אביזרי הספורט בלוס אנג'לס, המיועדת למאמני כושר מוסמכים. רנדי שוכר עמדה קטנה במחיר נמוך, אך יודע שמאמני כושר הם אנשים סקפטיים ושמרניים בגישתם. רנדי הבין שכמו חבריו לספסל הלימודים, אם הוא לא ידגים למאמני הכושר איך משתמשים במוצר, הם לא ינסו אותו כלל.

רנדי מדגים את השימוש במכשיר ללא הפסקה, ומסביר שמדובר במכשיר התנגדות המשמש לאימון כל שרירי הגוף. הוא מצא את קהל היעד שלו, ומחליט למתג את המוצר בשם TRX, משום שכאיש צבא הוא "חי" על ראשי תיבות (Total Resistance eXercise). ביום הראשון של התערוכה הוא מכר את היחידות שהביא עמו, ועד תום התערוכה הוא מכר את כל המלאי שלו.

כעת מכירות ה- TRX נמצאות בצמיחה והלקוחות העיקריים שלו הם חדרי כושר. אך רנדי מתחיל להבין שמתפתחת עוד בעיה: המוצר תוכנן לאימון אישי, ובחדר הכושר אנשים ממתינים בתור כדי להשתמש ברצועות. בנוסף, לא ניתן לקיים אימון קבוצתי. רנדי החל לחשוב כיצד ניתן יהיה להפיץ את המוצר מחוץ לחדר הכושר. אך מהלך כזה דרש חינוך שוק- להסביר לכל תעשיית האימון כיצד ניתן להשתמש במוצר מחוץ לחדר הכושר.


אימון בו זמני של הרבה מתאמנים ב- TRX

פריצת הדרך
בשנת הגיעה פריצת הדרך ממקום מפתיע – בשנת 2005 נפצע שחקן הפוטבול האמריקני דרו בריס, הקוורטרבאק של קבוצת סאן דייגו, בזרוע המוסרת שלו. ובמקרה המאמן האישי של דרו השתמש ב- TRX. ביחד הם השתמשו במוצר כדי לשקם את הזרוע והכתף הפצועים. דרו מתאהב במוצר, ולאחר שנה מתרחש אחד הקאמבקים הגדולים בליגת הפוטבול NFL. הוא מצטרף לקבוצת "ניו אורלינס סיינטס", שגם זוכה ב- סופרבול 2009 (לאחר הוריקן קטרינה).

דרו הופיע על שער המגזין "ספורטס אילוסטרייטד" ולא מפסיק לשבח את ה- TRX. מדובר במהלך פרסום מעולה לחברה בעלת תקציב שיווק דל, שבמקום לספר ללקוחות שלה את הסיפור, מצאה כוכב מפורסם עם מקרה אישי מובהק שמספר מעל כל במה את הסיפור עבורה.


דרו בריס על שער מגזין הספורטס אילוסטרייטד

הצלחה
בזכות דרו בריס החל ה- TRX לצבור פופולאריות בכל העולם. החברה הפכה מחברה עם חוב של לימודי MBA במוסך של רנדי, ל- חברה עם מכירות צומחות ובעלת תוכנית ההכשרה והאימון הנפוצה ביותר בתחום אימוני הכושר. ה - TRX משמש יחידות צבא רבות, וזה מסב לרנדי עונג רב. לקוחות שולחים מיילים מכל העולם ומספרים כיצד המוצר שינה את חייהם.

החברה מכרה כמיליון וחצי רצועות, והמכירות הן כ- 50 מיליון דולר בשנה



www.SamsProjects.co.il