www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית






שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

משקפיים לבעלי פנים רחבות - Fatheadz

ריקו אלמור הוא סוכן מכירות רכב שלא מוצא משקפי שמש במהלך ירח הדבש בלאס וגאס. הוא מבקש מאשתו להשקיע את חסכונותיהם בהמצאת משקפי שמש לפנים רחבות. זוכה סופרבול וקצין משטרה מעירו, שהיו הלקוחות הראשונים, עזרו להפוך את הרעיון לעסק של מעל 15 מיליון דולר.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

תעשיית משקפי השמש מגלגלת מיליארדי דולרים בכל שנה. ריקו אלמור הוא לקוח נלהב הרוכש משקפי שמש בכל עונה. ריקו עובד כסוכן מכירות רב באינדינאפוליס (אינדיאנה), אך יש לו בעיה – הוא ממש מתקשה למצוא מסגרת משקפיים שתתאים למבנה פניו הרחבות.

"מעולם לא הצלחתי למצוא משקפי שמש שיתאימו לי, ותמיד חשבתי 'אני בטח לא הגבר היחיד שיש לו את הבעיה הזו'. בשנת 2004 ביליתי את ירח הדבש שלי בלאס ווגאס, ולאחר טיול יומי נכנסתי עם אשתי לחנות משקפיים כדי לרכוש משקפי שמש. בחנות היו מאות דגמים, אך לא הצלחתי למצוא דגם אחד שיהיה נוח".

הרעיון הגדול
ריקו משתף את תחושותיו עם אשתו: "לא יכול להיות שאני הגבר היחיד שלא מוצא משקפי שמש לפנים רחבות. אני הולך להקים חברה בשם Fatheadz שתתמחה במשקפי שמש לבעלי פנים רחבות".

גארי וודרוף הוא קצין משטרה באינדיניאפוליס והלקוח השני של החברה. "זה מאוד קשה לי למצוא משקפי שמש שמתאימות, בייחוד שאני מסתובב רוב היום בחוץ. אפשר לראות אנשים שהמשקפיים ממש מהודקות לפנים, מוטות הצד חורצות את הרקה, גורמות לכאבי ראש, ונראות לא מתאימות למבנה הפנים".

משקפי השמש הסטנדרטיות תוכננו לרוחב פנים של 5.5 אינצ' (כ- 14 ס"מ), בעוד שרוחב הפנים של ריקו וגארי הוא 7 אינצ' (כ- 16.5 ס"מ).


גארי וודרוף מדגים את הקושי של מציאת משקפי שמש מתאימים לבעלי פנים רחבות

ריקו מזהה שהנישה הזו, פלח השוק של בעלי פנים רחבות, לא מקבל שירות מתעשיית משקפי השמש, ומאמין שהוא יכול לשרת אותם היטב. ריקו מחליט להשקיע את כל חסכונותיו במציאת הפתרון. אשתו שאלה אותו עד כמה הוא בטוח ויודע מה הוא עושה, והוא ביקש ממנה 90 יום למצוא את הפתרון.

הצעד הראשון של ריקו הוא לייצר אב טיפוס ועיצוב ראשון, והוא פונה לחברת הנדסה מקומית. לאחר פגישה מקדימה הם הבטיחו לריקו שישובו אליו, וחלפו שבועיים ולא נוצר שום קשר. ריקו מצלצל אליהם, ומנהל החברה אומר לו כי לדעתם המוצר לא כל כך מוצלח, והם כנראה לא יוכלו לעזור לו. ריקו חש שמישהו מוציא לו את האוויר מהמפרשים, אך עדיין ממשיך בפיתוח המוצר.

ריקו ממשיך, ומחפש משרד פטנטים כדי להגן על האמצאה שלו. במשרד הראשון איתם נפגש אמרו לו שלדעתם זה רעיון נוראי שכנראה לעולם לא ניתן יהיה לרשום עליו פטנט. ריקו פתאום מבין שזו חוות הדעת "המקצועית" השנייה שאומרת לו שהרעיון נורא.

בתחום ייצור המשקפיים שולטות חברות ענק, ורבים חוששים מהתחרות הצפויה לו. "כולם אמרו לי שיש חברות ענק בתחום ויהיה קשה מאוד להתחרות בהם". אבל ריקו מרגיש משוגע מספיק כדי לעשות את זה.

לאחר זמן מה ריקו נכנס לבאר עם הזוג הראשון שייצר. הוא מרגיש כמו פוץ אבל מסתובב ומראה לכולם את משקפי השמש ואומר "תראו, אני עשיתי אותם". הוא פונה לאריק פרנטיס, מעצב אתרי אינטרנט וכיום סגן נשיא Fatheadz, כדי להקים אתר אינטרנט לחברה.


אריק פרנטיס

אריק מציע להוסיף את ה- z בסוף שם החברה, כי לדעתו זה ידבר מאוד לקהל הלקוחות הייחודי והמובדל של החברה. בשנת 2005 השניים משיקים את האתר www.fatheadz.com.

ריקו פונה לכל פלח לקוחות ייחודי שלדעתו יעריכו את משקפי השמש שלו. הוא מצליח להשיג תמונה קבוצתית של שחקני ההגנה בקבוצת הפוטבול זוכת הסופרבול של אינדיאנפוליס לצילום עם משקפי השמש, ללא תשלום.


חלק מחברי קבוצת הפוטבול של אינדינאפוליס בצילום קבוצתי

לאחר שנוצר הבאזז התקשורתי הראשוני ריקו טס ללאס ווגאס ומשתתף בתערוכה בינ"ל בתחום משקפי השמש. כל מה שיש לריקו זה כמה זוגות משקפיים שיוצרו כ- אב טיפוס, שום הכנה לייצור סדרתי. המוני מבקרים ניגשים לתא של ריקו בתערוכה, מתלהבים מהמוצר וריקו מתחיל להרגיש בטוח.

ריקו חוזר לחדר המלון ומקבל הודעה שהגיעה ההזמנה הראשונה לרכישת המוצר באתר האינטרנט שלו. ריקו מאוד סקרן לדעת מי הרוכש וכיצד שמע על החברה, ומיד מרים אליו טלפון. הלקוח הראשון היה לינקולן קנדי, שחקן פוטבול מקצועי באינדיאנפוליס ריידרס, וזוכה סופרבול, ששמע מחבריו לקבוצה על משקפי השמש והחליט לרכוש זוג. ריקו אומר לעצמו – "אם זוכה סופרבול הוא הלקוח הראשון שלי, אין סיכוי שאיכשל".


אלוף הסופרבול לינקולן קנדי - הלקוח הראשון

קצין המשטרה וודרוף הוא הלקוח השני של החברה. "גיליתי שמדובר בחברה מקומית, והם ממש כאן באינדיאנפוליס. אז מיד צלצלתי ואמרתי 'היי, יש לך פה בחור עם ראש רחב, שמחפש משקפי שמש. הייתי שמח מאוד לבדוק את משקפי השמש שלך'. והתגובה שלי כשמדדתי את המשקפיים בפעם הראשונה היתה – וואו! סוף סוף! סוף כל סוף משהו שמתאים!".

ריקו מחפש להגדיל את בסיס הלקוחות שלו ולפנות לפלחי שוק וקהל רחב יותר, ומבקש מגארי וודרוף להופיע בסרטון פרסומת למשקפי השמש. גארי בוחן את משקפי השמש בכל התרחישים האפשריים של קצין משטרה בעבודה יומיומית, והמשקפיים מתפקדות נהדר. עכשיו שנדמה שהכל הולך כמו שצריך, ריקו ואריק מגלים משהו שעשוי לנפץ את כל תכנוניהם.

נקודת השפל
ריקו מגלה שצד אחד של המשקפיים אינו סימטרי מספיק ביחס לצד השני. לאחר הרכבת העדשות ועם הזמן, הייתה העדשה יוצרת עומסים מכאניים על מהמסגרת והמסגרת הייתה נשברת. מסתבר שתבניות הייצור – בהן השקיע כמעט את כל חסכונותיו – נבנו בצורה שגויה. שלוש התבניות עלו מעל מאה אלף דולר, וכעת לא שוות הרבה.


התבנית שכשלה - עלות שלוש התבניות הראשונות היה מעל 100 אלף דולר

ריקו מאתר מהר יצרן חדש שייצר לו תבניות ייצור ראויות, וגם מנסה ליצור התעניינות מחודשת במוצריו. הוא מצלצל לעיתונאית בעיתון מקומי, והיא מבטיחה לו שתחזור אליו. לאחר שבועיים היא מצלצלת לריקו ואומרת לו "היי, אני רוצה לכתוב את הסיפור. דיברתי עם העורך שלי והוא ממש אוהב את הרעיון".

הכתבה מתפרסמת בעיתון "אינדיאנפוליס סטאר", ולאחר כמה ימים ריקו מקבל אימייל. הוא פותח את ההודעה בה רשום "ברכותיי על הכתבה הנהדרת". הוא מגלה שהכתבה פורסמה גם במדור העסקי של העיתון רב התפוצה USA Today.

פריצת דרך
הכתבה המקורית בעיתון "אינדיאנפוליס סטאר" הוכנסה למערכת הידיעות הבינלאומית של סוכנות הידיעות AP, ועתה המון עיתונים פרסמו אותה בכל רחבי העולם. הבאזז מתחיל להיווצר וריקו מוזמן לתוכנית פיננסית ברשת CNBC.

זה הרגע שבו קמעונאית המסחר "וולמראט" שוקלת להפיץ את מוצרי החברה ב- 3,000 החנויות שלה בארה"ב. בשנת 2010 וולמארט בוחרת שלושה מוצרים, ועכשיו ריקו ואנדי יודעים שאם וולמארט בתמונה השוק בשל לקבל את משקפי השמש שלהם, ויש הרבה לקוחות שזקוקים למשקפי שמש רחבים. ריקו זוכר שצלצל לאביו מיד לאחר העסקה עם וולמארט ואמר לו "אבא, הצלחתי!".


ריקו אלמור - מייסד Fatheadz.com

כעת מתחילה החברה בפיתוח עסקי בתחום הרווחי של משקפי ראייה, ומייצרת גם מסגרות למשקפי ראייה.

חלפו 4 שנים ועוד 90 היום המקוריים שריקו ביקש מאשתו כדי לבחון את הרעיון. "הוצאתי כל סנט שחסכנו בחיינו על הרעיון שלי. לאחר 3 שנים ושלושה חודשים משכנו את המשכורת הראשונה. אשתי היתה סבלנית מאוד, תמכה ועודדה אותי בכל הדרך".

הצלחה
סך מכירות מעל 15 מיליון דולר.



www.SamsProjects.co.il