www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית







שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

אופניים מתקפלות - Dahon

במהלך משבר האנרגיה של שנות ה- 70' מחפש דיוויד הון לחסוך בדלק וחושב איך לשלב בין אופניים למערכות תחבורה ציבורית. באמצעות הלוואה של $20,000 שקיבל מאחיו אנדי, הקימו השניים את חברת האופניים המתקפלים הראשונה בעולם ומכרו מעל 7 מיליון זוגות.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

האופניים הומצאו לפני מעל 100 שנה, אך הקונספט הכללי של מבנה השלדה ואופן קפא על שמריו במשך כמה עשורים. בשנים של משבר האנרגיה של שנות ה- 70', דיוויד הון החל לשאול את עצמו איך ניתן להפוך את השימוש באופניים לנפוץ יותר.

דיוויד מספר לאחיו אנדי שעלה על פתרון אפשרי כמענה למשבר האנרגיה. "אנו צריכים למצוא אמצעי שישלב את האופניים בתוך מערכת ההיסעים הציבורית". דיוויד מבקש מאחיו להשקיע 20,000 דולר, שהינם סכום נכבד מאוד ב- 1978. דיוויד פורש ממשרתו המשתלמת בתחום האווירונאוטיקה כדי לממש את הרעיון, וכן למצוא פתרון אפשרי לצריכת האנרגיה. החזון: ליצור אופניים מתקפלות שכל אחד יכול לרכב עליהן וניתן לשאת אותן לכל מקום.


האחים אנדי (ימין) ודיוויד הון, מייסדי Dahon

לפי אנדי, "לאופניים מתקפלים יש המון אתגרים מנקודת מבט הנדסית: הן צריכות להיות קטנות, הן צריכות להתקפל מהר, וכשפורסים אותן הן צריכות להתנהג כאופניים רגילות. הן צריכות להיות קלות משקל, במחיר תחרותי, בטיחותיות. מדובר בהמון דרישות שלעתים מתנגשות אחת בשנייה ונדרש שקלול תמורות (Trade off). דיוויד מוסיף "וכמובן, חשוב מאוד – איך האופניים נראות. הן חייבות להיראות יפה".

האחים מחליטים שלפני שיוציאו דולר אחד, הם צריכים בכלל למצוא מי יהיה מעוניין לרכוש אופניים מתקפלות. הם מחליטים לבצע סקר שוק. תוצאות סקר השוק הן ש- 25% ממי שנחשף לאופניים היו מעוניינים לרכוש את המוצר. האחים הופתעו לחיוב. עכשיו שהאחים יודעים שיש שוק לאופניים מתקפלות, האחים מוכנים להתחיל בהכנת אב טיפוס.

הם רכשו מכונת כרסום והציבו אותה בגראז' של אנדי. אב טיפוס הראשון היה עשוי אלומיניום ובתצורת כוורת (Honey Comb), מבנה בעל קשיחות גבוהה מאוד. האחים התלהבו מאוד, אבל גילו שהשלדה שייצרו היה כבדה מדי, וגם מאוד קשה לייצור סדרתי. אב הטיפוס השני שבנו היה מסוג שלדה אחודה (Monocoque), והיה קל הרבה יותר וניתן היה לקפלו בנוחות.




אב טיפוס ראשון (תמונה קטנה) ודגם האופניים המתקפלות השני

האחים חושפים את המוצר בתערוכת אופניים בניו יורק. אנדי זוכר שאנשים התלחששו ולא בדיוק ידעו איך לקבל את המוצר החדשני. מונטי סמת'רמן, בעל סוכנות אופניים, זוכר שהמוצר נראה מוזר לא הצליח להבין מי קהל היעד. "הדבר הקשה ביותר הוא לשכנע את הקמעונאים שהם צריכים להפיץ את המוצר". (כיום מונטי מנהל התפעול של החברה בארה"ב).


מודל של אופניים מתקפלות של חברת Dahon

האחים מבינים שכדי לשכנע את הקמעונאים עליהם לייצר עניין. הם מתחילים בשיווק גרילה, שמטרתו היא לעורר דיון תקשורתי ("באזז") סביב המוצר. האחים לקחו את האופניים ונסעו ללא הפסקה ליד משרדי תחנות הטלוויזיה המקומיות. הם היו רוכבים, עוצרים, מקפלים ופורסים את האופניים משך כל היום.

בסופו של דבר אחד הכתבים הייתה סקרנותו של אחד הכתבים גוברת עליו, והוא היה עוצר ומבקש הסבר ורכיבת ניסיון. הטקטיקה משתלמת שכן במהרה היה מביא הכתב את צוות הצילום. האחים גם הופיעו בתוכניות The Tonight Show ו- That's Incredible. הבאזז שנוצר אף עורר את תשומת ליבם של המשקיעים, המעוניינים להשקיע בחברה ולהפוך את המוצר לסדרתי.


שיווק גרילה - הופעה בתוכניות טלוויזיה ועוררות סקרנות אצל כתבי טלוויזיה

בשנת 1982 גייסו הנרי ודייויד כ- 3 מיליון דולר והאופניים המתקפלות הפכו לעסק ממשי. האחים מחליטים לקרוא לחברת האופניים המתקפלים DAHON, שמייצגת את שמם ואת שם משפחתם (David Andy HON). אבל גם בעזרת המימון הנדיב מסתבר שהשגת נתח שוק בשוק האופניים התחרותי הינו מהלך קשה מאוד.

האחים פנו לכל חברות האופניים האמריקאיות והיפניות הגדולות כדי לייצר את האופניים, אך קיבלו כתף קרה מכל אחת מהן. האחים מבינים שהם יצטרכו לבנות מפעל ייצור ולייתר את האופניים בעצמם. דיוויד עוזב את משפחתו ועובר לטייוואן, בה פותחים האחים את מפעל הייצור הראשון.

השעה האפלה ביותר
דיוויד ישן במפעל כדי לוודא שהאופניים ייבנו כראוי, ומגלה שהוא משקיע המון זמן וכסף בבניית מערך הייצור. יש צורך לבנות כלי ייצור, פסי הרכבה, לתכנן את שיטות ייצור החלקים, ולהשקיע מיליון דולר בשנה על שיפור שיטות. האתגר הגדול הוא לוודא שתהליך הקיפול של האופניים ונעילת מוט המרכב הינו תהליך מהיר ופשוט, ושהאופניים המקופלים לא ייפתחו פתאום בזמן נשיאתן מקופלות.

האחים פיתחו מתפסים, מנגנון קיפול חלק יותר, שיפרו את איכות החומרים ורמת הייצור של החלקים. לאחר שנתיים שוחקות, האחים מצליחים לייצר את האופניים המתקפלות שרצו.

החשיפה הגדולה
השנה היא 1983, ואין אינטרנט. האחים מוצאים שערוץ השיווק המיטבי הוא שיווק באמצעות קטלוגים – חוברות מודפסות ובהן עשרות מוצרים המדוורות ישירות לבתי לקוחות. ההיענות הייתה גבוהה מאוד. הם התמקדו בקטלוגים שהתמחו במוצרי טיולים וחדשנות.


אופניים מתקדמות של Dahon

האחים מוכרים 6,000 יחידות בתוך חצי שנה. בנקודה זו האחים מזהים פלחי שוק חדשים: בעלי יאכטות, ובעלי קרון נוסע - קרוואן (RV, Recreation Vehicel).

הצלחה
עם דגמים חדשים ועיצובים מגניבים האחים האן מגיעים לנפח ייצור של כחצי מיליון זוגות אופניים בשנה. אנדי נפעם מההצלחה אותה השיגו. דיוויד חושב שהשיגו דבר מדהים מבחינה מסחרית.

מעל 7 מיליון זוגות אופניים נמכרו.



www.SamsProjects.co.il